söndag 25 november 2007

Ingen vinst

Till innebandymatchen Backe-Fränsta hade jag köpt 2 matchlotter, en till mej och en till Frida.
Christer som sålde lotterna hjälpte mej genom lottdragning att ta reda på vem som ägde vem av lotterna.
På min var det Backeseger med 9-8 och på Fridas Fränstaseger med 3-6.
Tyvärr blev det 11-4 i matchen och som vanligt var jag ett mål ifrån på lotten. Lott 9-9 vinner när något av laget gör fler än 9 mål.
Varför är jag alltid ett mål ifrån? Vad gör jag för fel? Jag känner och är släkt med målvakten i Backe, räcker inte det? Måste jag ta ett snack med motståndarmålisen med? Då måste vi ju dela 1000-lappen på tre. Vilka bekymmer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vinner jag så får du del av vinsten. Och så får du tillbaka alla pengar jag är skyldig för obetalda presenter till släkten....