söndag 20 januari 2008

Hotingloppet


Jag har bevakat Hotingloppet idag där jag fick träffa och intervjua två av deltagarna i U-23 VM som går i månadsskiftet. En sprang jag ihop med i sekretariatet, samtalet började ungefär så här:
- Hej, vem är du?
- Jag vann nyss 20 kilometer.
- Oj, får jag ta en bild.
- Ja det får du, var blir det bäst att ta den?
- Tack, tack. Vi tar den där. Vad heter du?
- Jag heter Fredrik Karlsson, bor i Östersund, ska åka alla distanser i U-23 VM.

Då går det upp ett liljeholmen, här har jag snubblat över en VM-åkare. Roligt och intressant, konstigt också hur man har funderat ut frågor medan man väntar på målgång men när man väl träffar på storfräsarna har man glömt frågorna. 
Konstigt att batterierna alltid tar slut i kameran när man behöver den, tur att det fanns en mack i närheten där jag kunde inhandla 4 AA.
Tur att man i alla fall kommer ihåg att tacka för intervjun. 

Inga kommentarer: