söndag 27 juli 2008

Superlätta frågor

I en bok som jag fann på loppis finns det massor av olika frågor. På en sida som hette superlätt blandning ställdes det några frågor. Här är några av frågorna och det blir en liten tävling med äran i första pris. Kom ihåg nu att inte tjuvtitta på internet eller andra ställen.

1) Heter huvudstaden i Australien Sidney?

2) Vad hette den enögde guden i Valhall?

3) Ligger Finnmarken i Finnland?

4) Är en mussla en liten mus?

5) Så är frågan vad som har störst ytinnehåll: Danmark eller Lappland?

Lycka till.

5 kommentarer:

Babsan sa...

För dåligt pris!
bättre kan du!

Rfor sa...

Eftersom detta är min gamla bok så antar jag att det vore fusk om jag svarade....

Nils-Erik sa...

Vore roligt om någon svarade

Anonym sa...

1.Nej 2.Oden 3.Det kanske den gör.. fast jag gissar på att det är Finnmarken i Sverige som avses..
4. Nej, inte vad jag vet 5.Jag sätter en femma på Lappland.
Om jag nu svarat fel på dessa superlätta frågor skyller jag på att det var länge sen jag gick i skolan...

Nils-Erik sa...

Svar
1) Nej, Canberra
2) Oden
3) Nej, Finnmarken är ett skogsområde i mellersta Sverige som gränsar till Norge, där de första bofasta innevånarna var finnar.
4) Nej, musslan är ett blötdjur.
5) Lappland

Som syner fick Gittan 5 av 5 rätt medan alla övriga får dela på nollan.