torsdag 19 februari 2009

Handlat Thaimat

I morse tog Pan och jag bussen till Strömsund där Tong väntade på oss. En kille från Gäddede kommer till Strömsund ungefär var 14:de dag och säljer Thaimat. Jag var väl lite skeptisk först och tänkte att det är väl bara lite konservburkar men det fanns väldigt mycket att välja på.  
Det var kanon att få tag på färska örter och Pan köpte en hel kasse full. När Pan och jag hade handlat färdigt gick notan på 1500 kronor. Men då hade jag en stor kartong full med frysta saker som tillexempel bläckfisk, korv och mycket annat samt att vi hade 4 fulla kassar med konserver, fisksås och annat. En hel kartong med nudlar. En dunk med någon form av sås och en stor plastgubbe fylld med godis till Ann, Om och jag. Ja det var så mycket så jag ringde efter morsan och hon hämtade oss.  Det var inga dåliga grejor, jag trodde att det skulle vara gamla saker (nej Simon, jag sa det inte högt till försäljaren) men det var nytt allt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har fortfarande dåligt samvete för när jag var i stan...så nu blev jag glad över att det finns på så nära håll som i Ström!
(Tur att vi har så snälla mammor som ställer upp!)
Smaklig måltid...(men bläckfisk skulle jag nog inte våga äta)

Nils-Erik sa...

Det är värre med kycklingfötter

Anonym sa...

Men grisfötter går bra?

Nils-Erik sa...

och surströmming