söndag 17 april 2011

Väskorna på väg

När vi kom fram till Östersund i går var inte våra 5 väskor med, de hade tydligen försvunnit i Amsterdam. Nu har en budbil ringt och sagt att han är på väg till Backe med väskorna. Bra att de kommer då det finns många saker som ska säljas i väskorna samt matvaror och lite sprit.
Så nu kan ni hålla ögonen öppna efter billiga Thailandssaker på Thaibutiken. Mycket billig godis samt souvenirer och kläder.
Bilder kommer senare när väskorna kommit fram och blivit upplockade.
Jag gjorde en liten fräckis i Amsterdam när vi skulle genom tullen. Vi var sena och det fanns en kontroll för EU-pass samt flera för de andra.
Typiskt nog var det mycket folk i alla kontroller utom EUs så jag tog helt sonika Pan och ungarna dit.
- Vänta här så går jag först med Vanja, sa jag och tog Pans pass med mig.
Framme sa kontrollanten att Thailändarna skulle gå i annan kö.
Jag sa till honom att Pan var mor till Vanja och har Svenskt uppehållstillstånd, likadant med barnen.
Kontrollanten pekade bara med handen och gav tillbaka Pans pass. Då ropade jag högt på engelska mot Pan och barnen.
- You have Swedish papers but must go there anyway.
Då vinkade kontrollanten till mej och sa att det gick bra den här gången men nästa måste de gå i rätt kontroll.
Tur att kontrollanten var på det humöret för han hade ju rätt och jag fel. Han kunde ju hållit på sej och då hade det ju bara varit att ställa sig sist för Pan och barnen.

1 kommentar:

Gittan sa...

Skönt att ni kom hem ordentligt med bagage och allt så småningom. Hoppas du är på bättringsvägen nu och att tandvärken kan åtgärdas. Välkommen hem! Kommer och tittar i butiken när vi kommer till Sil i påsk.