söndag 4 september 2011

Nytt rum i Thaibutiken

Ut med det gamla, in med det nya. SCA har haft 9 månader att hämta sitt arkivskåp men inte brytt sig. Då menar jag 9 månader efter att kontraktet gått ut och att jag har talat om att jag inte väntar hur länge som helst.
Nu har Pan och jag kastat ut och tömt ännu ett rum. Pan har själv målat och ställt i ordning där inne.
Så här blev det mot älven, nu är kaferummet mycket större.
Vanja och Ann godkänner Pans arbete, det ser mycket snyggare ut nu än när det stod ett vinkelskrivbord och arkiv där. Nu är fyra rum klara och ett kvar. Det använder vi just nu som lager men kan snabbt ändras till ett boningsrum då det ligger i själva huset och har vatten dragit dit samt vattenburen värme (har varit pigkammare en gång i tiden).

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
vad fint resultatet blev!

På Byggla.se kan man lägga upp sina byggprojekt, få feedback samt inspiration. 

Det skulle vara väldigt roligt om du kan visa hur du förändrar ditt hus. Just nu har vi även en tävling för de som målar om hemma.
Du kan antingen gå direkt till http://byggla.se/projekt/skapa-projekt/ eller så mailar du mig på vendelabyggla@gmail.com
/Vendela