torsdag 27 november 2008

Snö

Varför blåser det alltid på mej?
Pan tittade på jaktcampen i fjol höst.
I söndags var det nära att vi smällat med en älgko på väg till Backe. denna bild kommer från ett tidigare sammanträffande med älgen. Med lite fantasi kan man skymta den i skogen. Kanske.

Om och jag har kört snöslunga flitigt dessa dagar och nu när jag skriver snöar det för fullt. Jag tänker köra igen bara klockan blir efter 16 så att det inte finns så många bilar där.
Om har lärt sig sitt första riktiga ord: ÄLG.
Så idag har vi putsat älgstudsaren.
Sedan tidigare så säger han meningar som till exempel: Pappa, gå hem.
Det är en typisk mening när Om blir less på skottningen och fryser. Jag har märkt att det inte är något nattsudd med dessa ungar. Klockan 19 sussar de. Kanske det är tidsomställningen som hänger i. Mornarna blir tidiga i alla fall.
Om och Ann är fascinerade av snön och snöfallet, själv tycker jag att det kommit lite för mycket av den vita varan. 

Inga kommentarer: