fredag 10 april 2009

Annörjan

Nu har jag provat på världshuset Annörjan. Där fick Pan maten först av alla vid vårat bord.
Sist av alla fick Malin och Kamilla maten, som tur var övertalade vi Malin att inte använda pinnarna för då hade vi väl suttit där än.
Örjan och Birgitta provade inte ens att använda pinnarna utan fuskade med kniv och gaffel. Diskvalifikation direkt alltså. 
Så här såg det ut mitt emot mej när maten kom.
Den verkar ha fallit Barbro i smaken. Jag kan tillägga att jag, Ann och Om åt likadan mat, filéstek med grönsaker och stekt potatis. När jag ätit halva steken så bytte jag och Ann mat då hon tyckte att köttet var lite väl rött. Jag som är kommunistiskt lagd när det gäller kött bytte gärna. Efter att jag ätit klart ville Ann att jag skulle hjälpa henne att äta upp. Jag såg halva köttbiten ligga kvar på tallriken och den var ju väldigt god så det ställde jag gärna upp på. Jag åkte på pumpen rejält när jag fick se att Ann låtit mej ta potatisen medan hon behöll köttbiten själv. Nåja, man kan ju alltid fylla magen med "pärer".

Inga kommentarer: