onsdag 18 november 2009

Fläskfile a´la jag

Jag snodde ihop en liten rätt i dag när vi inte visste vad vi skulle äta. Jag gick ner och hämtade en fläskfile som låg i botten av den ena frysen. Tog upp den och kliade mej i huvudet. Tänkte på vad vi har hemma och bestämde mej för att ge den ett Thailändskt stuk.
Först skar jag upp den i bitar som jag gav färg i stekpannan.
2 vitlöksklyftor i skivor rörde jag ned i pannan samt att jag kom ihåg att det fanns en halv lök (tärnad och klar) kvar sedan igår när vi åt tacos. Ner med den i pannan också.
Efter att det fått stekt i några minuter så hällde jag ner i burk kokosmjölk, masamancurry (1 msk), thaifläskkrydda, soya och socker.
Sedan fick det koka i 10 minuter.
Jag var lite nervös men betyget blev mycket seb. Såsen var något alldeles extra.

Inga kommentarer: