onsdag 5 september 2007

Lamm igen



På fredagkväll ska vi grilla på Jonssonsnäset, jag har idag inhandlat 2 lammkotletter som jag ska lägga i en marinad som består av olja, vitlök, rosmarin, salt och peppar. Jag tog olja i en skål, krossade 2 vitlöksklyftor som jag lade i, därefter drog jag av rosmareinen en massa blad som jag lade er i skålen. jag smakade sedan av med salt och peppar. In med allt i en plastpåse och in i kylen där det nu ska få ligga från "gotta" sig. Nu är det nästa problem, vad ska jag äta till kotletterna? Det blir något att fundera över inatt. Om ni har några förslag skriv in det på kommentarer, tack.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lamm? Har ni inte skjutit älg?

Anonym sa...

Varför inte lamm med älg till? Och en jäkla massa bea-sås till den. (Jag skulle ha skrivit bearnaisesås om jag vetat hur det stavas).