söndag 3 februari 2008

Frågor till Lunar

Då jag var allt annat än nöjd med svaret från Lunar har jag skickat 3 nya frågor. Svaren på dem kommer i bloggen om jag får några.


Hej igen

Jag tror att ni inte förstår vad jag menade med mitt mejl, men det gjorde i alla fall de föräldrar och lärare jag har pratat med. Nu har vi fått svart på vitt att Lunar riktar sig till gymnasieungdom och det vet medlemmarna om (ialla fall enligt Lunar). Mina frågor är då:

1.Varför är det då så många småbarn på Lunar när de vet att Lunar riktar sig till gymnasieungdom?

2. Ni lägger en stor del av edert säkerhetsarbete till att hitta snuskgubbar, om en åldersgräns fanns skulle småbarnen försvinna och många snuskgubbar med dem. Varför inför inte Lunar en åldersgräns från till exempel 15 år och uppåt då Lunar riktar sig till gymnasieungdom?

3. Då nästan alla funktioner numera är gratis finns det ju inget ekonomiskt behov av att inte införa åldersgräns? Eller kanske det finns det för annars borde ju gränsen finnas. 

MVH
Nils-Erik Sjödin
Backe

Inga kommentarer: