måndag 5 maj 2008

Hemma igen

Efter att ha tagit flyget (rustikt obekvämt) till gamla svedala tänkte jag ta det lugnt, dricka en kopp kaffe och lägga in några bilder men det fick jag ändra på och har nu under tre timmar betalat räkningar, torkat golvet (blodiga konflikter har rasat mellan Morka och en eller flera möss), tvättat kläder och sett på förödelsen i taket i toan. Som vanligt har de gjort ett halvfärdigt jobb med följd att ett stort hål gapar från vinden ner till mej där jag lägger mina kablar. Det blev att torka där med då det var sten och damm överallt. Undrar när de lagar det hålet (i taket alltså)? 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra att du kommit hem ordentligt. Nu återstår det bästa att sortera alla minnen och händelser(och städa upp efter Morka..)Välkommen hem!

Nils-Erik sa...

Det kommer att ta tid att smälta resan.

Anonym sa...

Välkommen hem. Något till favoritsyrran? Nej, den yngsta...

Nils-Erik sa...

Jag har något till båda syrrorna, först till kvarn