torsdag 8 maj 2008

Hotellet

När jag kom till Bangkok missade jag först Pan på flygplatsen, jag skickade ett SMS där jag skrev att jag var framme och hon svarade att hon var vid out. Jag gick igenom passkontrollen och eftersom jag inte hade något bagage att hämta genade jag (jag tog rygg på en som likt Stenmark kryssade sig fram mellan portarna) och kom väl fram för snabbt. Där stod jag som ett fån och visste inte vad jag skulle göra. Jag tog fram telefonen och ringde Pan (över Telia men det var ju kris) som sa att jag skulle stanna där jag var så skulle hon leta reda på mej. Rätt som det var dök taxikillen upp med en skylt som hade mitt namn på sig. Pan och taxikillen hade stått med skylten men jag hade inte dykt upp utan lyckats villa bort mej. Nu blev jag omhändertagen och tänkte att ensam vill jag aldrig komma till ett land, jag skulle gå vilse på toa.
Det var för övrigt konstigt att jag inte gick vilse när jag flög till Thailand, planet var inte litet precis. Självklart skulle svenskarna skämma ut sig på resan till Thailand, det gratis spriten flödade och bråk startades av svenskarna när de inte fick tillräckligt. Jag satt med hörlurarna och såg på film där de vrålade som mest bara 4 stolar bort, de försökt tränga sig in till personalen och fylla sina redan fulla kroppar med mera sprit. Personal kom nedspringande från övre våningen på planet och en av svenskarna övermannades till slut och enligt min granne och hans Thailändska fru som lyssnade på vad som personalen sa belades han med handfängsel. Hotellet där jag bode i Bangkok dök upp som en grön oas mitt i betongen, under andra vistelsen när vi hade barnen Ann och Om med oss och vi bland annat skulle rida elefant hände något på hotellrummet. Efter att ha rest 5 timmar med buss så kom vi klockan 2 på natten fram till Bangkok, de två rum vi beställt hade blivit ett och barnen fick madrasser på golvet. Efter att vi lagt oss så började det porla. Jag tänkte yrvaket "Står pojken och pissar på golvet?" Nu var pojken oskyldig utan det var luftkonditioneringen som gått sönder.


Inga kommentarer: