söndag 26 oktober 2008

Brand

När jag i går kväll satt och såg på tv så blev jag sugen på något gott. Jag tog en vända ut i köket och kollade om Simon hade något man kunde sätta tänderna i. Ingenting fanns där utom "riktig" mat och det var jag ju inte sugen på. Så såg jag en popcornpåse och bredvid stod en micro. 
Nu ska det bli popcorn.
Jag tog påsen och läste "smörsmak". Det har jag aldrig testat förr men någon gång ska ju vara den första så jag läste instruktionerna:
4 minuter på högsta värmen i micron men en vuxen måste vara med hela tiden.
Då jag efter viss konsultation med mej själv kom fram till att jag är vuxen efter en intern omröstning som slutade 4-2 mellan mina schizofrena delar kastade jag in popcornpåsen med en viss finess och vred på ratten.
Jag gick så tillbaka till tv-n och väntade på plinget, inte plinget i rutan utan från micron.
När jag så fick höra plinget gick jag till köket som på något sätt hamnat vid slaget i Tyskland då vår kung Gustav nummer 2 dog. Kan inte stava platsen så här på rak arm men det var dimma där i alla fall. 
En ärtsoppeliknande substans välde fram ur micron och en av mina schizofrena delar drog kontakten ur väggen. En annan tog ur påsen och den tredje torkade ur micron medan den fjärde, jag själv, kastade påsen i vasken och provade om man möjligen kunde äta popcornen i alla fall. Det gick nu inte då de svarta popcornen fått en annan inte lika god smak. Kan det bero på smöret? 
Av någon anledning så ringde inte någon av grannarna efter brandkåren. Hade det här hänt i Backe så hade Rikard stått på bron med vattenslangen i högsta hugg innan jag hunnit få popcornen ur micron. 
  

Inga kommentarer: