fredag 24 oktober 2008

Japans-koreansk restaurang

Idag har jag provat något nytt, jag och Simon har varit på Japansk restaurang. Fråga mej inte vad den heter, det får ni läsa på Simons blogg. Vi beställde middag för två och en rund skiva togs bort från bordet. Där ställdes en liten gasolspis med en kastrull ovanpå. Mängder med finskurna köttbitar, kyckling, fisk, räkor, brödbitar och annat hälldes först ned i kastrullen som puttrade mellan oss. Efter att vi tagit för oss av det så hälldes mängder med grönsaker in i spadet. Allt åts upp varefter spadet åts som soppa.
Här ser vi Simon hälla upp soppa.
Maten var mycket god och vi rensade brickorna på kött och grönsaker varefter vi tömde kastrullen på den sista soppadroppen. 
Det var första gången som en servitör, eller servitris för det var en hon sagt till mej att vi åt väldigt mycket. Simon orkade inte med efterrätten med den tvingade jag ner. Priset kommer att gå upp väsentligt nu för de måste ha gått back. Jag kan rekomendera restaurangen Sammuraj i Östersund. (Ligger mitt i mot systemen) 

Inga kommentarer: