lördag 25 oktober 2008

Sveriges roligaste man

Ja då har man träffat Robert Gustavsson då, han ser mycket äldre ut i verkligheten. Det var en stor folksamling som ville ha sina dvd-er signerade här i Östersund. Själv ställde jag mej i fel kö och fick byta kö efter att ha stått och väntat i kassakön i 15 minuter. När jag väl kommit fram till kassan upplyste kassörskan mej om att Robert Gustavssons filmer fanns i en annan kö vilken jag snällt ställde mej sist i. Jag stoppade så en man och frågade var de där förbaskade skivorna var någonstans, han upplyste mej då att de höll på att packa upp flera och jag ställde mej i kön igen då ett nytt ställ ställdes fram. Efter att ha tagit en film och stått i kön för att få betala densamma kom en ny kassörska som gick fram till mej och tog mej avsides.
- Jag öppnar en ny kassa för dej om du har ett kort för det finns ingen växel i den.
Jag tog direkt fram mitt ICA kort som fungerar även på åhlens och fick köpa min skiva. 
Sedan blev jag hänvisad till en ny lång kö som ledda fram till en man i blå kavaj som skrev så pennan glödde. I den kön hade man lärt sig att öppna dvd-skivan och ta fram omslaget innan man kom fram till herr Gustavsson så väl framme hos komikern själv gick det lika fort som när man var med en kvinna första gången.
Nu snäste jag dessutom av Robert Gustavsson och han var less efter att ha slitit ut ett flertal pennor så vi kan säga att mitt första möte med herr Gustavsson gick fort och inte helt friktionsfritt. 

Inga kommentarer: