söndag 26 augusti 2007

Den som gapar efter mycket....

För en kvart sedan hörde jag Morkas välbekanta stämma, jag smög fram till fönstret då jag vet att Morka kommer in med musen om jag inte visar mej, på det viset kan jag ta hand om musen och Morka slipper att få mask. När jag nu såg den STORA, feta musen ligga framför Morka smög jag efter kameran. När jag kom tillbaka med den får jag se hur Morka ålar iväg. Hon har sett fåglar vid vägen. Jag glömmer allt om bilder, hugger en plastpåse och smyger ut i sockarna. Så när Morka ligger 3 meter framför mej hugger jag musen. Jag smyger in och hugger kameran igen. Klar att knäppa när Morka hugger kommer en bil och skrämmer bort fåglarna. En snopen Morka går tillbaka till musen för att se den försvunnen. Morka snurrade runt ett tag innan hon kom in och åt lite för att snabbt smita ut och fortsätta jakten. Själv klarade jag inte av att ta en bild av morka, trots ny kamera, det är nog inte kameran det beror på utan fotografen.

Inga kommentarer: