lördag 18 augusti 2007

Varför så tidigt?

Nu tänker ni väl varför jag skulle ut och hämta tidningen så tidigt som 05.20. Jo, det är så enkelt att tidningen kom först då. En annan orsak till att jag vinglar sömndrucken ut och kan tas för fylleri är att om jag inte är snabb nog kan tidningen försvinna. Det finns personer som vittjar brevlådorna här på jakt efter tidningar. Mina räkningar rör de aldrig. Nu är det inte bara jag som råkat ut för det här utan så gott som alla i huset har mist tidningar. Nu har personerna blivit iaktagna från sjukhuset och jag själv satt, efter att ha blivit informerad om stölderna, och passade i mitt fönster. Fick då med mina egna ögon se hur en person gick igenom alla postlådor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här i Sollentuna händer det inte ofta att någon vittjar brevlådan men en morgon för många år sedan saknades tidningen och eftersom det då snöat såg man spår efter någon som gått på gatan svängt av vid vår brevlåda och sedan fortsatt. Men det har inte hänt igen...