måndag 13 augusti 2007

Igen

Det är med trötta ögon jag skriver detta. Morka har kommit med två möss inatt. Problemet är att om jag låter Morka gå ut och in som hon vill skriker hon så att hon väcker mej för att visa bytet och så att vi kan äta upp det senare (tror hon). Inatt efter första musen stängde jag fönstret och dörren till sovrummet så att jag skulle få sova ostört en natt. Det enda resultatet blev att Morka skrek och krafsade och höll mej vaken. Efter 1,5 timmar släppte jag ut henne och hon kom in till morgonen med en mus som hon stolt släppte ner vid mina fötter. Vad ska jag göra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta henne i örat!!!

Anonym sa...

Jag brukar skrika i högan sky, lura av katten råttan och gräva ner den(råttan alltså). Sen är katten en stund upptagen med att undra vart råttan tog vägen...

Anonym sa...

Håll henne vaken när hon sover genom att skrika och krafsa på dörren. Sedan släpper du en fläskstek med strips vid hennes fötter. Sedan ska du få se att hon slutar.