måndag 20 augusti 2007

Ytterligare en tävling



En mus klockan 04.50. Morka vill medela att hon inte är slut och att det inte är slut på möss heller. I går såg jag flera möss vid skjutbanan och på Jonssonsnäset när skräp brändes sprang det ut en mus ur högen för att vända och springa in i elden igen. Snart kom den ut en andra gång brinnande på ryggen. Den avlivades fort. Då undrar jag i denna tävling där vinnaren får en trisslott:

Varför springer alltid djur tillbaka in i elden?

Sista tävlingsdag är 23/8 och svaren lämnas som kommentarer till detta inlägg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

höörö du det finns hjälp mot mardrömmar -

Anonym sa...

Djuren springer tillbaka i elden eftersom de ser dig...

Jag ska ge ett seriöst svar också:
Djur springer genom elden eftersom det har brunnit färdigt på andra sidan och på så sätt hamnar de i säkerhet.

Fast jag har för mig att det främst gäller hästar. Jag vet inte om det gäller alla djur...

Anonym sa...

för att de ska blli grilad

Anonym sa...

Dom är väl frusen av sej eller också så har dom sitt hem just där det brinner och hemmet innebär trygghet och skydd

Anonym sa...

När de har sprungit en bit har de glömt att boet brinner och springer tillbaka till vad de tror är tryggheten....

Anonym sa...

nått intelligent svar kan jag inte ge för tillfället men vem vill inte springa mot en "flamma"

Anonym sa...

Borta bra men hemma bäst.